Het boek is uitgegeven! Het a,b,c van OBM, prestatieverbetering door gedragsverandering
Wij zijn de puinruimers van talloze organisaties. We zien dagelijks de effecten van onnodige verandertrajecten, miskleunende managers, verwaarloosde teams, pesterijen, miscommunicatie en onbehoorlijk gedrag in organisaties: verlies van omzet en winst, ontevreden, gekwetste, onzekere medewerkers, gefrustreerde leidinggevenden, leeglopende organisaties.

Als er problemen zijn en niemand weet meer wat te doen, dan bellen ze ons. Wij coachen, begeleiden, adviseren, lossen conflicten op, sparren met managers en …. ja, wat doen we eigenlijk niet om mensen (weer) plezier in hun werk te laten beleven en organisaties lekker soepel te laten werken? Als rasechte workaholics weten we hoe bevredigend, stimulerend en energie-gevend werk kan zijn. Dat gunnen we iedereen! Toen we Organizational Behavior Management (OBM) als wetenschappelijk onderbouwde methodiek voor prestatieverbetering ontdekten, raakten we razend enthousiast. De aanpak gaat ervan uit dat, wat de situatie op dit moment ook mag zijn, er al zoveel goed gaat dat je kunt voortbouwen op eerder behaalde successen. Daarmee is er erkenning voor eerdere inspanningen.


Het charmante aan de methodiek is, vergeleken met andere veranderingsmodellen, de mensvriendelijke aanpak. Mensen hoeven niet te veranderen. het gaat erom met elkaar te ontdekken welk gedrag helpt om de gewenste resultaten tot stand te brengen. Gedragsverandering wordt niet van ‘bovenaf’ opgelegd, maar komt in onderlinge samenwerking tot stand, waardoor de resultaten door alle betrokkenen gedragen worden. De weerstand tegen verandering verdwijnt, als de deelnemers door hebben dat zij eigenaar van het proces zijn en blijven. Het meten van de prestaties geeft inzicht in de vorderingen en er is ruimschoots aandacht voor het belonen van resultaten die leiden tot prestatieverbetering. OBM is toepasbaar op en door alle functie- en ontwikkelingsniveaus en op alle soorten doelstellingen. Iedereen kan ermee aan de slag!
Als alle managers, medewerkers, coaches en adviseurs zouden begrijpen hoe je door middel van gezamenlijk uitgevoerde gedragsanalyse en in overleg bedachte beloningen elkaar kunnen stimuleren tot grootse prestaties, wordt werken een echte hobby.

Daarom schreven we ”Het a,b,c van OBM: een praktisch werkboek waarin de stappen die leiden naar een succesvol OBM-traject duidelijk en op prettig leesbare wijze worden uitgelegd. Iedere stap is ruim voorzien van toepasselijke voorbeelden.

“Wat een ongelofelijke verrassing! wat een mooi praktisch boek, met zo veel prachtige voorbeelden! En zo helder uitgelegd!”
Dr. Marius M. Rietdijk, wetenschappelijk directeur van het Aubrey Daniels Research Institute for Behavioral Analysis van de Vrije Universiteit van Amsterdam.

Vrijdag 16 oktober wordt Het a,b,c van OBM gepresenteerd op het congres over plezierig en gelukkig werken. Met o.a. Aubrey Daniels, Marijke Lingsma en Onno Hamburger. Een unieke gelegenheid om meer te leren over gedragsverandering en prestatieverbetering. Dit congres wordt georganiseerd door Hattrick. Aanmelden kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Lees de eerste 16 pagina's  U kunt het  a,b,c van OBM  online bestellen 

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Website van de auteur   www.coachingcarrousel.com
Boek auteur Francine ten Hoedt en Philine Spruijt
Zwart/Wit Ja
ISBN 9789463189347
Taal nl
Aantal pagina's 152
Jaar 2015
Boek type Paperback
Boek grootte Std.+ (17x24cm)
e-max.it: your social media marketing partner